Aktualności Mazovia Convention|

W poniedziałek, 1 grudnia, w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt „Poprawa jakości zarządzania turystyką biznesową na Mazowszu poprzez partycypacyjne opracowanie Strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau”. Podczas konferencji podsumowano projekt i zaprezentowano kierunki działań MCB na lata 2026-2030. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele branży MICE, instytucji publicznych, samorządów oraz organizacji turystycznych.

Nowa strategia – wspólny plan dla branży MICE

Centralnym punktem konferencji była prezentacja Strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026–2030, przygotowanej przez prof. dr. hab. Krzysztofa Celucha, eksperta rynku MICE i rektora SGHiT Vistula.

Dokument wyznacza kluczowe kierunki działań dla branży spotkań na Mazowszu, określając pięć zasadniczych funkcji MCB:
promocyjną,
integrującą,
reprezentacyjną,
koordynującą,
przywódczą.

Strategia została opracowana w formule partycypacyjnej, przy udziale przedstawicieli różnych sektorów rynku. Jej celem jest wzmocnienie pozycji Mazowsza jako jednej z najważniejszych destynacji spotkań w Polsce.

Mocne otwarcie konferencji i głos ekspertów

Konferencję otworzyła Izabela Stelmańska, Prezeska Zarządu MROT, zwracając uwagę na potrzebę konsekwentnych i skoordynowanych działań w zakresie promocji turystyki biznesowej. Podkreśliła również, że Mazowsze umacnia swoją pozycję w ogólnopolskiej sieci convention bureaux.

– „Mazowsze ma wszelkie atuty, by być centralnym punktem branży spotkań w Polsce. Teraz potrzebujemy zintegrowanego działania, spójnej strategii i współpracy wszystkich zaangażowanych stron” – powiedziała Stelmańska.

W programie znalazł się referat Łukasza Gumowskiego, poświęcony zrównoważonemu rozwojowi w sektorze MICE. Ekspert wskazał, jak w praktyce wdrażać rozwiązania proekologiczne oraz jak zmieniają się oczekiwania zleceniodawców i zagranicznych partnerów branżowych.

Kolejnym punktem wydarzenia była prezentacja dokumentu strategicznego „Strategia rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026–2030”, przygotowanego przez prof. UMK dr. hab. Krzysztofa Celucha. W zaprezentowanych założeniach znalazły się m.in.:

  • umacnianie konkurencyjności regionu,
  • pogłębianie współpracy z interesariuszami rynku MICE,
  • budowanie silnej marki Mazowsza jako atrakcyjnego miejsca do organizacji wydarzeń.

Debata o przyszłości branży spotkań na Mazowszu

Kulminacyjnym elementem programu był panel dyskusyjny pt. „Przyszłość branży spotkań na Mazowszu – potencjał, trendy, perspektywy, szanse, zagrożenia”, w którym udział wzięli:
– Izabela Stelmańska (MROT/MCB),
– Łukasz Gumowski (Agencja Plej),
– prof. Krzysztof Celuch (Celuch Consulting),
– Karolina Parol (Arche Hotels),
– Marta Kicler (Mazurkas DMC Poland).

Panel moderowała Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.
Dyskusja dotyczyła m.in. mocnych stron regionu, jego konkurencyjności, wyzwań związanych z transformacją cyfrową oraz rosnącym znaczeniem zrównoważonych wydarzeń.

Nowy rozdział w rozwoju turystyki biznesowej regionu

Konferencja stanowiła podsumowanie kilku miesięcy prac nad strategią oraz otworzyła nowy etap w zarządzaniu turystyką biznesową na Mazowszu. Przyjęte kierunki działań mają wspierać budowę silnej, rozpoznawalnej marki MCB oraz wzmocnić współpracę pomiędzy interesariuszami rynku MICE.

Zadanie publiczne pn. “Poprawa jakości zarządzania turystyką biznesową na Mazowszu poprzez partycypacyjne opracowanie Strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z umową nr 2025/0006/0118/UDOT/DT/BP/IS z dnia 29 maja 2025 roku.

Comments are closed.

Close Search Window